05- Vad är kärlek?

thrilld.

Kärlek, ett ord med så många betydelser.
Det finns runt om en precis hela tiden. Kärlek till familjen, till sina vänner och mellan två personer.
Kärleken mellan två personer,mellan pojkvän och flickvän är det första som kommer upp i mitt huvud när jag hör ordet kärlek. Det här är inte något jag har speciellt mycket erfarenhet av. Jag har varit kär men då lite småkär när jag var yngre. Men sådär störtkär, kär på riktigt liksom har jag aldrig varit så jag kan inte beskriva den känslan.
Men kärlek till familj och vänner känner jag precis hela tiden, varje dag.
En av de personer som jag älskar mest i hela världen är min lillasyster.
Utan henne skulle jag aldrig klara mig, hon betyder så otroligt mycket för mig.
Sen finns det ju kärleken som jag har till mina vänner.
Fast jag älskar inte alla mina vänner. Jag säger inte de orden till någon om jag inte verkligen menar det.
Faktiskt älskar jag få av mina vänner. Jag tycker om dom jättemycket men jag älskar dom inte.
Det är bara några få vänner som jag säger det till och det är för att jag verkligen gör det.
Vad det är... Det är svårt att beskriva kärlek.
Kärleken till min familj och mina vänner för mig är att jag vet att oavsett vad som händer så kommer jag att känna likadant för de här personerna. Det kommer alltid att göra lika ont att såra dom och det kommer alltid att göra lika ont att förlora dom.

Kommentarer
Kommentera inlägget här:
Namn:
E-postadress: (publiceras ej)
URL/Bloggadress:
Kommentar:
Kom ihåg mig?
Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!